söndag 21 juni 2015

En vikingaklapp!

Gruppen "Vi som syr medeltidskläder" på Facebook firade att det är 3000 medlemmar genom en klapplek. Vi var fyra stycken i min grupp, HK 200:-. Gruppens namn betyder att man ska göra något som är historiskt korrekt och materialkostnaden skulle vara 200:-.

Admin utsåg en av oss till att börja och sedan var det bara att vänta och se om man fick en klapp. Jag var inte den som fick första klappen men den som fick den valde att skicka till mig.
Jag skulle då göra något till den fjärde personen och hon håller på med vikingatid. Mycket klurande blev det då jag inte är så hemma på det.

Jag valde att göra ett på nålbundna vantar i blått (hennes favoritfärg), en liten skinnpung, baserat på ett fynd från Norge (Eide Gloppen Wallet) och en Jorvikhätta i blått siden med vävt band av lin.
















Hela vikingaklappen!

2 kommentarer: